Yolculuk - A Journey


"Tüm muhteşem hikayeler iki şekilde başlar: ya bir insan bir yolculuğa çıkar, ya da şehre bir yabancı gelir.."

Bugünlerde bu söz üzerine ümit besliyorum galiba. Uzun süredir içinde bulunduğum boşluğu, sıkıcılığı ve amaçsızlığı bu sözde söyleneni yaparak aşabileceğimi düşünüyorum. Tabi bu söz aklımdayken 1-2 küçük yolculuk yaptım ve bir hikaye başlatamadım. Bunlardan sonra yolculuk nasıl olmalıdır diye düşünmeye başladım. Tolstoy'un bahsettiği yolculuk nasıl bir yolculuk? Bir diyar belirleyip oraya gidip onu beklemeli miyim yoksa onun uzaklarda bilinmeyen bir diyarda olduğunu düşünüp gelişigüzel gitmeli, belirsiz bir serüvene atılmalı ve onu bulmayı mı umut etmeliyim. Nasıl bir yolculuk yapmalıyım ki hikayem yada hikayelerim başlasın. Son okuduğum kitaptaki gibi bu arayışım sırasında aradığım da kendini aradığımı sezinleyip bana doğru bir yolculuğa mı çıkar dersin? Belki de Tolstoy'un sözündeki iki olasılık aynı anda gerçekleşir. Benim başka diyarlardaki yolculuğum esnasında arayışım o diyara gelir. Başka yol var mı bilmiyorum. Sonsuz bir çukurda sürekli düşüyorum ve düşünüyorum. Bu dünyadaki yaşamımın amacını bulmaya çalışıyorum. Bir yolculuğun bunu çözeceğini ümit ediyorum.

Alttaki İngilizce metni de okuyarak varsa hataları düzeltmeme yardımcı olursanız sevinirim.
English text is below. If there is any mistake in text, please help me for fix. Thank you.


"All fabulous stories begin in two ways:
Either a human goes on a journey, or a stranger comes to the city."

These days i am hoping for this quote. I am thinking i can pass over this status which a gap, aridity and aimlessness in long time thanks to this quote.While this quote in my mind, I traveled 1-2 times which is very short journey and i couldn't start a story. After then i started thinking how should be a journey? How is a journey in Tolstoy's quote? Should i determine a land and wait for it in there or travel randomly with idea that it is in unknown land and hope to find it? How should i start a journey that the story starter? Maybe two possibility in Tolstoy's quote become and during my search, it who i am looking for feels someone looking for me and start journey to land where i am in as in the last book which i read. Is there any other way? I don't know. I am falling down consistently and thinking in endless pit. I am trying to find my purpose in this world. I am hoping a journey can find.


Kitap/Book : Anna Kavan - Buz/Ice

⤏ 1000kitap Hesabım

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar